Lediga jobb som Administrativ assistent i Vellinge

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Vellinge. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Vellinge som finns hos arbetsgivaren.

Administratör 50%

Ansök    Nov 18    Comco AB    Administrativ assistent
COMCO levererar madrasser och kuddar till offentliga sektorn (sjukhus och kommuner) Tillverkningen äger rum i eget företag i Litauen. Vi söker en all-round person som på deltid kan hjälpa till med administration av kund- och leverantörsfakturor, boka transporter såväl inrikes som utrikes. Kunskap i engelska nödvändig. Krävs också sifferkänsla och vana att registrera på dator. All första kontakt endast över mail till: [email protected] Visa mer
COMCO levererar madrasser och kuddar till offentliga sektorn (sjukhus och kommuner) Tillverkningen äger rum i eget företag i Litauen.
Vi söker en all-round person som på deltid kan hjälpa till med administration av kund- och leverantörsfakturor, boka transporter såväl inrikes som utrikes. Kunskap i engelska nödvändig. Krävs också sifferkänsla och vana att registrera på dator.
All första kontakt endast över mail till: [email protected] Visa mindre

Administratör med ekonomi- och informationsuppgifter

Näsets pastorat består av församlingarna Höllviken och Skanör-Falsterbo. Vi har sex kyrkor och sju kyrkogårdar i vackra miljöer. Nu söker vi: Administratör med ekonomi- och informationsuppgifter 100 % Vi letar efter dig som har intresse för och kunskap inom ekonomi, administration och information. Du kommer att arbeta med kyrkobokföringsprogram och hantera bokningar av exempelvis dop, vigslar och begravningsgudstjänster. Du ansvarar för reskontra och växel... Visa mer
Näsets pastorat består av församlingarna Höllviken och Skanör-Falsterbo. Vi har sex kyrkor och sju kyrkogårdar i vackra miljöer. Nu söker vi:
Administratör med ekonomi- och informationsuppgifter 100 %
Vi letar efter dig som har intresse för och kunskap inom ekonomi, administration och information.
Du kommer att arbeta med kyrkobokföringsprogram och hantera bokningar av exempelvis dop, vigslar och begravningsgudstjänster. Du ansvarar för reskontra och växel och är inte rädd att hugga i med andra uppgifter som kan förekomma på pastorsexpeditionen.
Du arbetar också med församlingstidningen, framtagning av agendor och affischer i Indesign och uppdateringen av vår hemsida och sociala kanaler.
Vi lägger stor vikt vid personkemi och kan erbjuda utbildning i programmen.
Arbetstiden fördelas mellan Kyrkans Hus i Höllviken och expeditionen i Skanör. Du har tillgång till egen bil och är medlem i Svenska kyrkan.
Ansökan med CV och referenser senast 6 februari till:
Höllvikens församling, Kyrkvägen 7, 236 32 Höllviken. Eller: [email protected]
Ansökningarna behandlas löpande.
För mer information om tjänsten:
Göran Tindberg, kanslichef Näsets pastorat
Tel: 040-602 46 61
[email protected] Visa mindre

adminstrativ assistent

Om jobbet Svenska Är du en driven administratör som trivs med att ha många bollar i luften? Har du även erfarenhet av arbete med bokföring och löner? Då kan denna roll som administratör vara perfekt för dig! Dina arbetsuppgifter: I denna roll arbetar du med hantering av specifika administrativa arbetsuppgifter, så som löpande rapporter men även förekommande och tilldelade administrativa arbetsuppgifter. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma i tjänsten ä... Visa mer
Om jobbet
Svenska
Är du en driven administratör som trivs med att ha många bollar i luften? Har du även erfarenhet av arbete med bokföring och löner? Då kan denna roll som administratör vara perfekt för dig!
Dina arbetsuppgifter:
I denna roll arbetar du med hantering av specifika administrativa arbetsuppgifter, så som löpande rapporter men även förekommande och tilldelade administrativa arbetsuppgifter. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma i tjänsten är:
Sköta administrativa rutiner
Planera och samordna
Arbeta utifrån fastlagda rutiner
Vara ett operativt stöd för verksamheten
Formulera brev, protokoll, dokumentation m.m
Hantera återkommande arbetsuppgifter, exempelvis kopiering, sortering och posthantering
Hantera många kontakter med anställda och allmänhet
Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
Göra kalenderbokningar, mötesbokningar
Utföra reseplanering
Fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
Projektplanering och uppföljning av projekt
Skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll



Dina kvalifikationer:
Godkänd gymnasieexamen
Relevant eftergymnasial utbildning inom administration
Relevant arbetslivserfarenhet
Minst 3 års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
3-5 års erfarenhet med administration av uppgifter så som statistikrapportering, protokoll, konferensbokning, rapporter, rutinbeskrivningar, skriva och publicera informationsmaterial på lokalt intranät, allmänna administrativa göromål etc.
Erfarenhet av olika urvalsprocesser inom rekrytering
Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på engelska, såväl i tal som skrift
För att passa i denna tjänst ser vi gärna att du har hög initiativförmåga, hög integritet och samarbetsförmåga.



Meriterande:
Kunna kommunicera på svenska
Bred erfarenhet och kunskap inom olikaadministrativa uppgifter
Du bör vara flexibel att ta dig an och sätta dig in i olika uppgifter samt ge förbättringsförslag
Erfarenhet av arbete med dokumenthanteringssystem
Tidigare erfarenhet av arbete på HR-avdelning.



Om Sunmedic
Sunmedic är ett företag som drivs av ett gediget uppdrag att betjäna patienter som lider av kroniska sår. Vårt fokus på innovation och efterlevnad av regulatoriska standarder gör att vi kan utveckla tillförlitliga och effektiva medicinska lösningar. Genom att gå med i vårt team kommer du att vara en del av en spännande resa mot att skapa framgångsrika produkter och förbättra patienters liv. Vi ser fram emot att arbeta med dig för att möta nya utmaningar och utveckla vår varumärkeskännedom i branschen.
English
About the job
Are you a driven administrator who enjoys having a lot of balls in the air? Do you also have experience working with bookkeeping and payroll? Then this role as an administrator could be perfect for you!
Your work assignments:
In this role, you work with handling specific administrative tasks, such as ongoing reports but also occurring and assigned administrative tasks. Other tasks that may occur in the position are:
Manage administrative procedures:
Plan and coordinate
Work according to established routines
Be an operational support for the business
Form letters, protocols, documentation, etc
Manage recurring work tasks, such as copying, sorting and mail handling
Manage many contacts with employees and the public
Make simpler calculations, summaries and charts
Make calendar bookings, meeting bookings
Carry out travel planning
Make your own decisions based on already known action options
Project planning and follow-up of projects
Write minutes and other documents according to instructions on content
Your qualifications:
Passed high school diploma
Relevant post-secondary education in administration
relevant work experience
At least 3 years of work experience as an administrator/assistant
3-5 years of experience with administration of tasks such as statistical reporting, minutes, conference booking, reports, routine descriptions, writing and publishing information material on local intranet, general administrative tasks etc.
Experience of various selection processes in recruitment
Very good knowledge of MS Office or equivalent
Able to communicate freely in English, both verbally and in writing
In order to fit into this position, we would like you to have a high level of initiative, high integrity and the ability to work together
Meritorious:
Able to communicate in swedish
Broad experience and knowledge in various administrative tasks
You should be flexible to take on different tasks and give suggestions for improvement
Experience working with document management systems
Previous experience of working in the HR department.
About Sunmedic
Sunmedic is a company with a solid mission to serve patients suffering from chronic wounds. Our focus on innovation and compliance with regulatory standards allows us to develop reliable and effective medical solutions. By joining our team, you will be part of an exciting journey towards creating products and improving patients' lives. We look forward to working with you to meet new challenges and develop our brand awareness in the industry.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Administratör i ett växande företag

WOS Städ & Consulting AB grundades 2019 med uthyrning av personal som affärsidé. 2020 anställdes den första städerskan och det har på senare tid blivit huvudsysselsättningen i bolaget. Vi är idag 17 anställda och växer i bra tempo framåt. Vi jobbar både mot privata och företagskunder. Kontoret finns centralt i Höllviken. Vi söker nu en administratör till vårt kontor i Höllviken Som person är du noggrann, driven, självgående och trivs med att samarbeta med ... Visa mer
WOS Städ & Consulting AB grundades 2019 med uthyrning av personal som affärsidé. 2020 anställdes den första städerskan och det har på senare tid blivit huvudsysselsättningen i bolaget. Vi är idag 17 anställda och växer i bra tempo framåt. Vi jobbar både mot privata och företagskunder. Kontoret finns centralt i Höllviken.
Vi söker nu en administratör till vårt kontor i Höllviken
Som person är du noggrann, driven, självgående och trivs med att samarbeta med andra och är bekväm att kommunicera både med kunder och personal. Självständigt kan planera och prioritera ditt arbete. Det dagliga arbetet kräver att du har datorvana och är strukturerad och serviceinriktad i din yrkesroll. Din roll som administratör kommer att vara omväxlande och du kommer att bistå både VD och HR chef.
Dina egenskaper
· Som person är du kvicktänkt
· Strukturerad, noggrann och analytisk.
· Ordningsam och lösningsorienterad
· Du är en doer
· Du sätter en ära i att leverera korrekt information i tid och du har lätt för att prioritera mellan parallella uppgifter.
· För att kunna trivas och göra ett bra jobb är det också en förutsättning att du är både service minded och prestigelös.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
Hantera bokningar och personal i schemasystemet
Administration
Hantera inkommande samtal och e-post
Kundservice
Posthantering
Ta hand om besökare
Allmänna kontorsgöromål

Tjänsten kan vara deltid eller heltid beroende på överenskommelse med placering på vårt kontor i Höllviken. Vi jobbar måndag till fredag 08.00-17.00 Vi ser gärna att du har möjlighet att tillträda så snart som möjligt.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande. Visa mindre

Kontorsassistent till tillväxtföretag inom solenergi

Ansök    Feb 3    Emploid AB    Administrativ assistent
På SolensEnergi arbetar vi med att ställa om samhället till förnybar energi och att sänka våra kunders elkostnader. Vi är ett växande framtidsföretag där nya tekniska lösningar och kunnande står i centrum. Vi är helt enkelt experter på solenergi. Vi söker nu en administratör som vill bli en del av vår spännande utveckling! Få ett varierat arbete och bli en del av vårt kunniga team Ända sedan starten 2012 har vi på SolensEnergi levererat solcellsanläggninga... Visa mer
På SolensEnergi arbetar vi med att ställa om samhället till förnybar energi och att sänka våra kunders elkostnader. Vi är ett växande framtidsföretag där nya tekniska lösningar och kunnande står i centrum. Vi är helt enkelt experter på solenergi. Vi söker nu en administratör som vill bli en del av vår spännande utveckling!
Få ett varierat arbete och bli en del av vårt kunniga team
Ända sedan starten 2012 har vi på SolensEnergi levererat solcellsanläggningar, energilager och elbilsladdare. Vi sätter kvalitet i fokus och kan stoltsera med Skånes nöjdaste solcellskunder. Nu söker vi efter en ny kollega som ska stödja bolagets tillväxt genom att hantera ett varierat antal arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifterna är huvudsakligen:
– Assistera VD, sälj- och projektavdelning med praktiska och administrativa arbetsuppgifter
– Kund- och säljsupport
– Administration av säljstödsystem, order och lagersystem
– Ansvara för inköp till kontoret och hantera befintliga samt nya avtal med leverantörer
– Se till att kontoret är en välkomnande arbetsplats
– Hantering av tjänstebilar
– Planläggning och genomförande av personalaktiviteter
Du kommer att arbeta nära bolagets VD, sälj- och projektavdelning. Som kontorsassistent på SolensEnergi kommer du att ha varierande arbetsuppgifter och bli en del av ett team som gillar att ha kul och utvecklas på jobbet!
Ordning och reda – Den vi söker
Vi söker en person som gillar ordning och reda, är framåt och sätter stolthet i att utföra dina arbetsuppgifter med hög kvalitet. Du kan hantera flera olika typer av arbetsuppgifter och trivs med att hjälpa såväl kunder som kollegor. Du kommer vara en del av ett välfungerande team, men samtidigt ska du kunna arbeta självständigt under eget ansvar. Du kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt utan att behöva tumma på kvaliteten.
Vi tror att du är positiv, social och sprider god stämning på kontoret. Grundläggande datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i Word och Excel är ett krav.
Väx med hos oss!
Vi arbetar i en snabbväxande bransch och det finns goda möjligheter för rätt person att växa med bolaget. Vi erbjuder en tjänst med stor variation där du förutom bra kollegor kommer att hjälpa oss med att ställa om Skåne till mer förnybar energi.
Även om vi älskar våra jobb så finns det ett liv bortom solcellerna. För att underhålla vår fina laganda gillar vi att göra aktiviteter tillsammans. Under åren har vi gjort allt från gemensamma solcellsinstallationer med kringaktiviteter, matlagning och övernattning till after work med bastu och mat. Vi är ett familjeföretag som är måna om att alla ska trivas och att det ska vara en bra stämning på jobbet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning om sex månader tillämpas. Vi erbjuder fast månadslön, tjänstepension, sjukvårdsförsäkring samt friskvårdsbidrag. Visa mindre

Order, administration och ekonomiansvarig

Unitrade Nordic AB söker en order, administration och ekonomi ansvarig som kan tillträda omgående för affärsområde Cemtec och Nordic Component. Kravspecifikation Ordermottagning, orderadministration och fakturering. Bra kunskaper av Fortnox, eller liknande affärsystem. Erfarenhet av ekonomi, redovisning, löner. Inköp och allmän löpande administration. Import- och exportadministration. Marknad- och säljerfarenhet kan vara meriterande, ej krav. Kan arbeta s... Visa mer
Unitrade Nordic AB söker en order, administration och ekonomi ansvarig som kan tillträda omgående för affärsområde Cemtec och Nordic Component.
Kravspecifikation
Ordermottagning, orderadministration och fakturering.
Bra kunskaper av Fortnox, eller liknande affärsystem.
Erfarenhet av ekonomi, redovisning, löner.
Inköp och allmän löpande administration.
Import- och exportadministration.
Marknad- och säljerfarenhet kan vara meriterande, ej krav.
Kan arbeta självständigt och ta eget ansvar i en miljö med ibland högt tempo.

Vi är ett mindre bolag, 3 personer, som sitter i fina lokaler mitt i centrala fina Skanör. Busshållplats och parkering finns precis utanför kontoret. På sikt flyttar vi eventuellt till nya lokaler i Vellinge. Du kommer ha är en central och viktig roll i vårt lilla bolag och team där du kan vara med och forma tjänsten. Vi tror på att det skall vara kul på jobbet, flexibilitet och det ska finnas möjligheter att distansarbeta. Skicka ditt CV och personligt brev till [email protected] eller ring 0735-33 66 67.
Företagspresentation
Unitrade Nordic AB är ett bolag som sedan 30 år framgångsrikt utvecklar och tillverkar produkter inom två affärsområden.
Cemtec utvecklar, tillverkar och marknadsför hästskor och högkvalitativa hovslageriprodukter sedan 1993. Våra kunder finns bland distributörer och återförsäljare i ett 20-tal länder runt om i världen. I Sverige och Tyskland har vi även direktdistribution till slutförbrukare.
Nordic Component är sourcing partner och underleverantör av metalkomponenter till vitt skilda applikationer såsom vindkraft, plastbranschen, möbelindustrin m fl.
Huvudkontor finns i Skanör, all tillverkning sker i Asien och lager finns i Skurup.
Vi ser oss själva som ett företag med välskötta kundrelationer, bevisliga framgångar och hängivenhet. Läs mer på https://unitradenordic.com/
Omfattning, arbetstid
Deltid 60% 5 tim/dag eller efter överrenskommelse.
Tillträde så fort som möjligt kommer prioriteras! Visa mindre

Kyrkogårdsassistent/informatör

Vår församling ligger 15 km söder om Malmö. Här finns nio kyrkor och ca. 8700 församlingsmedlemmar. Vårt arbetslag består av 25 anställda. Vi är vana att samarbeta med och hjälpa varandra. Församlingen har många ideella och en stor verksamhet för alla åldrar. Just nu söker vi en kyrkogårdsassistent/informatör, 100 %. Anställningsform: tillsvidare. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Tjänsten består i huvudsak av följande uppgifter: • att arbe... Visa mer
Vår församling ligger 15 km söder om Malmö. Här finns nio kyrkor och ca. 8700 församlingsmedlemmar. Vårt arbetslag består av 25 anställda. Vi är vana att samarbeta med och hjälpa varandra. Församlingen har många ideella och en stor verksamhet för alla åldrar.
Just nu söker vi en kyrkogårdsassistent/informatör, 100 %.
Anställningsform: tillsvidare.
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Tjänsten består i huvudsak av följande uppgifter:
• att arbeta med begravningsadministrationen, t.ex. gravrätter, skötselavtal, arbetsorder till vaktmästarna.
• att bl.a. ansvara för församlingsbladet, predikoturer, flyers, sociala medier och minnesanteckningar vid personalsamlingar.
• att vid ordinarie befattningsinnehavares semester/ledighet ha hand om pastorsexpeditionen.
• Vi samarbetar över tjänsterna med bl.a. teater för skolorna.
Vi förutsätter att du har en för tjänsten adekvat utbildning, är serviceminded, strukturerad, flexibel och har lätt för att samarbeta.
Upplysningar om tjänsten lämnas av arbetsledande komminister Fredric Liljeberg 040-42 63 69.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar.
Fackliga företrädare är: Akademikerförbund SSR Bodil Wiktorsson Bengtsson 0431-43 75 62, Vision Anders Christensson 040-27 94 90.
Välkommen med din ansökan samt löneanspråk senast den 10 februari 2022 till Svenska kyrkan Vellinge-Månstorp, Malmövägen 2, 235 36 Vellinge eller [email protected]. Glöm inte att ange vilken tjänst du söker. Visa mindre

Administratör sökes.

SB Lasertech AB söker en administratör som förstärkning till vårat team. SB Lasertech AB är ett legotillverkande företag inom plåt industrin. Vi levererat detaljer till väldigt många olika branschen så som, bilindustrin, nöjesindustrin (disney world, lego land etc), sjukhusindustrin och många fler branschen. Vi är ett mindre företag som är i konstant tillväxt och ökar bra varje år. Vi söker nu en person med tungan rätt i mun till kontoret. Krav på svenskt ... Visa mer
SB Lasertech AB söker en administratör som förstärkning till vårat team.
SB Lasertech AB är ett legotillverkande företag inom plåt industrin.
Vi levererat detaljer till väldigt många olika branschen så som, bilindustrin, nöjesindustrin (disney world, lego land etc), sjukhusindustrin och många fler branschen.
Vi är ett mindre företag som är i konstant tillväxt och ökar bra varje år.
Vi söker nu en person med tungan rätt i mun till kontoret.
Krav på svenskt tal och skrift.
B-körkort är en merit
Arbetat i Swelog ser vi som en merit.



Du kommer att jobba nära VD:n på företaget inom beredning, planering, och ordermottag mm.
Känner du att du är rätt person för jobbet så tveka inte på att höra av dig med eventuella frågor eller med din ansökan.
Rekrytering sker löpandes och tjänsten kan tillsättas innan slutdatumet är över. Visa mindre

Administratör/sekreterare till kyrkoherden

Vi söker dig som är van att arbeta administrativt och förutsätter att du har lätt för att formulera dig i skrift, samt att du är noggrann och strukturerad. I tjänsten ingår bl.a. att • vara ett stöd för kyrkoherden som också är kontraktsprost. Detta innebär protokollskrivning vid kontraktsrådets fyra sammanträden/år, viss mejlkonversation, samt hantering av anmälningar vid kontraktsgemensam verksamhet. • ha kontakt med facken och att i viss mån MBL-förhand... Visa mer
Vi söker dig som är van att arbeta administrativt och förutsätter att du har lätt för att formulera dig i skrift, samt att du är noggrann och strukturerad.
I tjänsten ingår bl.a. att
• vara ett stöd för kyrkoherden som också är kontraktsprost. Detta innebär protokollskrivning vid kontraktsrådets fyra sammanträden/år, viss mejlkonversation, samt hantering av anmälningar vid kontraktsgemensam verksamhet.
• ha kontakt med facken och att i viss mån MBL-förhandla.
• skriva protokoll vid beredningsutskottets, kyrkoråds- och kyrkofullmäktiges sammanträden, ha hand om kallelser och utskick.
• ansöka om kyrkoantikvarisk ersättning, vara behjälplig med att ta in offerter.
• vid behov svara i expeditionens telefon (vid sjukdom, semester).
Kvällsarbete förekommer ca 10 gånger/år.
Tjänsten är vid tillträde på 60 %, men kan vid behov utökas till 80 %.
Upplysningar om tjänsten lämnas av kyrkoherde Iva-Katharina Kummer 040-42 63 61.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar.
Fackliga företrädare är: Akademikerförbund SSR Bodil Wiktorsson Bengtsson 0431-43 75 62, Vision Anders Christensson 040-27 94 90.
Välkommen med din ansökan samt löneanspråk senast den 10 februari 2022 till Svenska kyrkan Vellinge-Månstorp, Malmövägen 2, 235 36 Vellinge eller [email protected].
Glöm inte att ange vilken tjänst du söker. Visa mindre

Kundsupport på 75-100% sökes till Optiref i Vellinge!

Är du noggrann och strukturerad och letar efter ett servicefokuserat arbete? Då kan vi ha tjänsten för dig! Optiref utför installationer och service av värmepumpar och för deras räkning söker vi nu en ansvarsfull och servicefokuserad person till deras kundsupport. I rollen som kundsupport kommer du ta emot samtal och mejl från både privat – och företagskunder gällande exempelvis faktura, garantifrågor och liknande frågor. Du kommer också att ansvara för a... Visa mer
Är du noggrann och strukturerad och letar efter ett servicefokuserat arbete? Då kan vi ha tjänsten för dig!

Optiref utför installationer och service av värmepumpar och för deras räkning söker vi nu en ansvarsfull och servicefokuserad person till deras kundsupport. I rollen som kundsupport kommer du ta emot samtal och mejl från både privat – och företagskunder gällande exempelvis faktura, garantifrågor och liknande frågor. Du kommer också att ansvara för att boka in tekniker på installationer och serviceuppdrag över hela Skåne. Rollen ställer höga krav på noggrannhet, systematik och lösningsfokus. Rollen innebär flera kontaktytor med såväl interna som externa personer, varför det är viktigt att du är kommunikativ och drivs av att ge bra service.

Du kommer vara anställd av oss på StudentConsulting men uthyrd till vår kund under 6 månader, där avsikten är att därefter rekryteras direkt till företaget. Du kommer att arbeta sedvanliga kontorstider, måndag-fredag och placering är på kontoret i Vellinge. Start är omgående!

Din profil
För att trivas i denna roll tror vi att du är en engagerad, ordningsam och lösningsorienterad person som förstår vikten av vad som ska prioriteras först och tar gärna egna initiativ. Du trivs i en serviceinriktad roll och kan bemöta kunderna såväl korrekt som snabbt men likaså har du lätt för att samarbeta med dina kollegor. Tidigare erfarenheter av service och kundkontakt är en fördel för denna tjänst liksom administrativ erfarenhet och god systemvana. Har du studerat något tekniskt inom Kyla/Värme eller har någon annan erfarenhet av branschen så är det också ett plus men inget krav. Det som är viktigast är att du har lätt för att lära dig, har god datorvana/systemvana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.

Låter detta som tjänsten för dig? Vi jobbar med löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Vi letar efter en noggrann student

Vellinge kommun med sina ca 36 500 invånare ligger mitt i den expansiva Öresundsregionen. Hos oss har du nära till både naturen och en stor arbetsmarknad. Vi är stolta över några av Sveriges finaste stränder, nöjda invånare, ett välmående näringsliv och ett rikt kultur- och föreningsliv. Läs mer på Vellinge.se ARBETSUPPGIFTER Studerar du en eftergymnasial utbildning och letar efter ett arbete i sommar? Gillar du ordning och reda och känner dig bekväm me... Visa mer
Vellinge kommun med sina ca 36 500 invånare ligger mitt i den expansiva Öresundsregionen. Hos oss har du nära till både naturen och en stor arbetsmarknad. Vi är stolta över några av Sveriges finaste stränder, nöjda invånare, ett välmående näringsliv och ett rikt kultur- och föreningsliv. Läs mer på Vellinge.se

ARBETSUPPGIFTER
Studerar du en eftergymnasial utbildning och letar efter ett arbete i sommar? Gillar du ordning och reda och känner dig bekväm med att lära dig administrativa system? Då har vi det perfekta sommarjobbet för dig på utbildningsavdelningen i Vellinge kommun!

Vi söker en person som tar sig an ett antal arbetsuppgifter kring registrering och arkivering. Arbetet ställer stora krav på noggrannhet.

KVALIFIKATIONER
Du studerar en eftergymnasial utbildning.

ÖVRIGT
Vi vill att det ska kännas bra både att bo och jobba i Vellinge kommun. För oss är mod, trovärdighet, glädje och omtanke viktigt för att trivas på arbetet och i vardagen. Våra medarbetare är vana vid korta beslutsvägar, goda utvecklingsmöjligheter och bra ledare (alla chefer får ledarskapsutbildning). Läs allt om försäkringar, tjänstepension och andra förmåner på Vellinge.se/jobba-hos-oss. Visa mindre

Registrator/Administratör

Vellinge kommun med sina ca 36 000 invånare ligger mitt den expansiva Öresundsregionen. Hos oss har du nära till både naturen och en stor arbetsmarknad. Vi är stolta över några av Sveriges finaste stränder, nöjda invånare, ett välmående näringsliv och ett rikt kulturliv och föreningsliv. Läs mer på Vellinge.se Vi arbetar efter vår värdegrund; mod, trovärdighet, omtanke och glädje! Vellinge kommun arbetar aktivt med framtids- och utvecklingsfrågor. Kommunf... Visa mer
Vellinge kommun med sina ca 36 000 invånare ligger mitt den expansiva Öresundsregionen. Hos oss har du nära till både naturen och en stor arbetsmarknad. Vi är stolta över några av Sveriges finaste stränder, nöjda invånare, ett välmående näringsliv och ett rikt kulturliv och föreningsliv. Läs mer på Vellinge.se

Vi arbetar efter vår värdegrund; mod, trovärdighet, omtanke och glädje! Vellinge kommun arbetar aktivt med framtids- och utvecklingsfrågor. Kommunfullmäktige har antagit en digital agenda i enligt med de krav som ställs nationellt och globalt för att öka tillgängligheten och servicegraden. Vellinge kommun arbetar aktivt med att stärka sitt varumärke och sin attraktivitet som arbetsgivare.


ARBETSUPPGIFTER
Samhällsbyggnadsavdelningen söker nu en vikarierande registrator/administratör.
Tjänsten innebär i huvudsak registrering av ärenden och handlingar för Bygg och Miljö i ärendehanteringssystemet EDP Vision. Som registrator/administratör har du en central roll för digitala arbetsflöden och dokumenthantering.
Du kommer att förstärka avdelningens administrativa funktion och ha en viktig roll i det administrativa teamet som arbetar tätt ihop och verkar som back-up för varandra.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom samhällsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning och liknande arbetsuppgifter samt har erfarenhet eller kunskap om bygglagstiftning och/eller miljöbalken. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper för denna tjänst, då myndighetsutövning bygger på god kommunikation, ett gott bemötande och service.

Du ska ha lätt för att formulera dig i tal och skrift samt ha en god samarbetsförmåga och det är av stor vikt att du är lyhörd, tydlig, ordningsam och positiv.

För rekryteringen tillämpar vi ett löpande urval och kommer kalla till intervju under ansökningstiden.




ÖVRIGT
Vi vill att det ska kännas bra både att bo och jobba i Vellinge kommun. För oss är mod, trovärdighet, glädje och omtanke viktigt för att trivas på arbetet och i vardagen. Våra medarbetare är vana vid korta beslutsvägar, goda utvecklingsmöjligheter och bra ledare (alla chefer får ledarskapsutbildning). Läs allt om försäkringar, tjänstepension och andra förmåner på Vellinge.se/jobba-hos-oss. Visa mindre

Administratör sökes till Veolia Water technologies i Vellinge!

Är du noggrann, detaljfokuserad och självständig i ditt arbete? Då kan du vara den vi söker till Veolia i Vellinge! Veolia Water Technologies levererar till kommunala och industrikunder en långsiktig hållbar vattenmiljö genom överlägsen teknologi för minskade miljörisker. Med expertis och teknologi i världsklass har företaget globalt 10 000 anställda i 135 affärsenheter (teknologicenter/säljbolag), lokaliserade i 54 länder runt om i världen. Veolia Water ... Visa mer
Är du noggrann, detaljfokuserad och självständig i ditt arbete? Då kan du vara den vi söker till Veolia i Vellinge!

Veolia Water Technologies levererar till kommunala och industrikunder en långsiktig hållbar vattenmiljö genom överlägsen teknologi för minskade miljörisker. Med expertis och teknologi i världsklass har företaget globalt 10 000 anställda i 135 affärsenheter (teknologicenter/säljbolag), lokaliserade i 54 länder runt om i världen. Veolia Water Technologies AB i Sverige består av AnoxKaldnes, Hydrotech och VA-Ingenjörerna, och totalt cirka 150 anställda.

Till Veolia Water technologies i Vellinge söker vi nu en administratör som kommer arbeta under 4 månaders tid, med omgående start. Arbetsuppgifterna innebär att arbeta med artikelvård, det vill säga arbeta med produktregister och hantera stor mängd data. Du kommer arbeta i såväl Excel som interna system.

Tjänsten är på heltid och kommer starta omgående så snart vi hittat rätt kandidat. Arbetstiderna kommer vara sedvanliga kontorstider, måndag-fredag. Du kommer vara anställd av oss på StudentConsulting, men arbeta i första hand på plats hos Veolia Water Technologies i Vellinge. Uppdraget beräknas pågå i 4 månader.

Din profil
För att vara aktuell för uppdraget ser vi att du som söker har minst en gymnasieutbildning samt tidigare arbetslivserfarenhet. Vi söker dig som är noggrann och lägger vikt vid att förstå och säkerhetsställa att det du gör blir rätt. Det är meriterande, men inget krav att ha tidigare erfarenhet inom administration. Du måste ha goda kunskaper inom framförallt Excel. Då du arbetar med en stor mängd data bör du ha någon form av systemvana samt trivas med ett renodlat administrativt arbete.

Vi söker dig som gillar självständigt arbete, är prestigelös och ödmjuk. Det är viktigt att du är uppmärksam och noggrann som person.
Låter det intressant? Då start är redan nästa vecka kommer urval och intervjuer sker löpande så skicka din ansökan redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Registrator / administratör

Vellinge kommun med sina ca 36 500 invånare ligger mitt i den expansiva Öresundsregionen. Hos oss har du nära till både naturen och en stor arbetsmarknad. Vi är stolta över några av Sveriges finaste stränder, nöjda invånare, ett välmående näringsliv och ett rikt kultur- och föreningsliv. Läs mer på Vellinge.se Vi arbetar efter vår värdegrund; mod, trovärdighet, omtanke och glädje! ARBETSUPPGIFTER Myndighetsserviceavdelningen söker nu en registrator/a... Visa mer
Vellinge kommun med sina ca 36 500 invånare ligger mitt i den expansiva Öresundsregionen. Hos oss har du nära till både naturen och en stor arbetsmarknad. Vi är stolta över några av Sveriges finaste stränder, nöjda invånare, ett välmående näringsliv och ett rikt kultur- och föreningsliv. Läs mer på Vellinge.se

Vi arbetar efter vår värdegrund; mod, trovärdighet, omtanke och glädje!



ARBETSUPPGIFTER
Myndighetsserviceavdelningen söker nu en registrator/administratör för tillsvidareanställning. Tjänsten innebär registrering av ärenden i ärendehanteringssystemet EDP Vision och W3D3, eftersökningar och utlämnande av allmänna handlingar samt andra administrativa uppgifter.
Som registrator/administratör har du en central roll för digitala arbetsflöden och dokumenthantering. I tjänsten ingår det även att ta fram statistik och andra uppgifter som kan behövas, från våra system. Du kommer att förstärka avdelningens administrativa funktion och ha en viktig roll i det administrativa teamet som arbetar tätt ihop och verka som back-up för vår nämndsekreterare.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom samhällsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning och liknande arbetsuppgifter samt har erfarenhet eller kunskap om bygglagstiftning och/eller miljöbalken. Erfarenhet från politiskt styrt nämndarbete är även meriterande. Du ska ha lätt för att formulera dig i tal och skrift samt ha en god samarbetsförmåga då arbetet innebär kontakter både internt som externt. Det är även av stor vikt att du är lyhörd, tydlig, ordningsam och positiv. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper för denna tjänst, då myndighetsutövning bygger på god kommunikation, ett gott bemötande och service.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Assistent - heltid

Församlingen söker ny assistent till expeditionen pga pensionsavgång. Som assistent i församlingen blir du en mångsysslare inom Servicegruppen. Du kommer att jobba med alla förekommande arbetsuppgifter på en pastorsexpedition, växel, ekonomi, bokningar, IT mm. Därutöver ska du tillsammans med övriga i servicegruppen lösa arbetsuppgifter som faller på servicegruppen. Arbetstiden är i huvudsak från kl 8 och i Kyrkans hus i Höllviken. För tjänsten krävs m... Visa mer
Församlingen söker ny assistent till expeditionen pga pensionsavgång.

Som assistent i församlingen blir du en mångsysslare inom Servicegruppen.

Du kommer att jobba med alla förekommande arbetsuppgifter på en pastorsexpedition, växel, ekonomi, bokningar, IT mm. Därutöver ska du tillsammans med övriga i servicegruppen lösa arbetsuppgifter som faller på servicegruppen.

Arbetstiden är i huvudsak från kl 8 och i Kyrkans hus i Höllviken.

För tjänsten krävs minst administrativ gymnasiebehörighet och erfarenhet och ett gediget intresse för IT.

Vi förväntar oss att du är drivande och flexibel. Du ska kunna driva införande och utvecklingsprojekt. Vilja ta vara på de administrativa programmens möjligheter och föreslå förändringar.

Vi behöver dig till årsskiftet, men är att du är rätt person är vi beredda att avvakta.

Tjänsten kräver medlemskap i Svenska kyrkan.

Du är välkommen att ringa administrativ chef;
Göran Tindberg 040 - 602 46 61

Ansökningar behandlas löpande och kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 1 november.
Din ansökan märker du "Assistent" och skickar till [email protected] Visa mindre