Lediga jobb som Ekonomiassistenter m.fl. i Vellinge

Se lediga jobb som Ekonomiassistenter m.fl. i Vellinge. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Vellinge som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomikontorist - allt i allo.

Vi söker en ny glad entusiastisk kollega till vårt familjära inredningsteam i Vellinge! Vi på Kontorsfunktion AB är ett inredningsföretag med stor passion för funktionella, cirkulära och hållbara arbetsmiljöer. Vi arbetar med helhetslösningar som omfattar allt från behovsanalys och planering till leverans, montering och uppföljning. Med ett erfaret team skapar vi miljöer som främjar arbetsro, kreativitet och samarbete – oavsett om det gäller ett enskilt ru... Visa mer
Vi söker en ny glad entusiastisk kollega till vårt familjära inredningsteam i Vellinge!
Vi på Kontorsfunktion AB är ett inredningsföretag med stor passion för funktionella, cirkulära och hållbara arbetsmiljöer.
Vi arbetar med helhetslösningar som omfattar allt från behovsanalys och planering till leverans, montering och uppföljning.
Med ett erfaret team skapar vi miljöer som främjar arbetsro, kreativitet och samarbete – oavsett om det gäller ett enskilt rum eller en komplett arbetsplats.
Vi har vår bas i Vellinge kommun och är idag fem personer som tillsammans bildar ett effektivt engagerat team.
Vi är som en liten familj där alla har nära kontakt med varandra och hjälps åt där det behövs.
Nu söker vi en ny kollega snarast möjligt som vill vara med och hålla ordning på både det administrativa och det praktiska bakom kulisserna.
Tjänsten är 75-100% beroende på vem vi finner och kommer överens om.
Om rollen:
Du kommer att ha en central roll i vår dagliga verksamhet och arbeta med flera viktiga delar:
• Administration och ekonomi: Löpande bokföringen, fakturering, löner, moms och skatt samt hantera orderbekräftelser (är ett krav att kunna detta).
• Logistik och planering: Hålla koll på kommande leveranser, boka utkörningar och se till att kundernas möbler och inredning levereras enligt plan.
• Kundkontakt: Svara i telefon och ge våra kunder ett varmt och professionellt bemötande.
• Kvalitet: Säkerställa att vårt arbete följer FR2000-standarden (du behöver inte vara expert – vi hjälper dig att komma in i det).
Även om det låter som många ansvarsområden, är vi ett litet företag med en hanterbar mängd uppgifter – och du har alltid stöd från resten av teamet.
Vi söker dig som:
• Har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med bokföring och lönehantering.
• Har god administrativ förmåga och gillar struktur och ordning
• Trivs i en bred roll där du får ta ansvar och fatta egna beslut
• Är trygg, serviceinriktad och tycker om att arbeta i ett litet, familjärt team
• Har god datorvana och gärna erfarenhet av affärssystem (Fortnox).


Vi erbjuder:
• En varm och personlig arbetsplats med korta beslutsvägar
• En varierande roll där du får vara med och påverka
• Möjlighet till personlig utveckling och långsiktighet
• En arbetsmiljö där omtanke, kvalitet och samarbete står i centrum
Låter det här som din nästa utmaning - Har du frågor om tjänsten?
Skicka din ansökan till [email protected] så snart som möjligt.
Vi går igenom ansökningar löpande, varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Näsets pastorat söker ekonomiassistent 100%

Ansök    Mar 20    NÄSETS PASTORAT    Ekonomiassistent
Är du en fena på siffror och löner? Brinner du för att ge människor service av högsta kvalitet? Då har vi en tjänst för dig! Som ekonomiassistent i Näsets pastorat blir du en nyckelperson i arbetslaget, en riktig mångsysslare. Du kommer att sköta löpande bokföring och avstämningar, hantera fakturering och betalningar, administrera och arkivera dokument samt vara en av kontaktpersonerna för ekonomiska frågor internt och externt. Du kommer dessutom att hjäl... Visa mer
Är du en fena på siffror och löner? Brinner du för att ge människor service av högsta kvalitet? Då har vi en tjänst för dig!
Som ekonomiassistent i Näsets pastorat blir du en nyckelperson i arbetslaget, en riktig mångsysslare. Du kommer att sköta löpande bokföring och avstämningar, hantera fakturering och betalningar, administrera och arkivera dokument samt vara en av kontaktpersonerna för ekonomiska frågor internt och externt. Du kommer dessutom att hjälpa till att bemanna expeditionen i Kyrkans hus och expeditionen i Skanör.
Vi söker dig som har:
Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Goda kunskaper i ekonomisystem och Excel
Körkort och tillgång till bil för att ta dig mellan pastoratets kontor
Har du en fallenhet för IT och telefoni är det en fördel

Som person ser vi gärna att du är noggrann, strukturerad, serviceinriktad och har god prioriteringsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och kan erbjuda utbildning i relevanta program.
Så ansöker du
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Kyrkans hus i Höllviken. Du kommer dock att arbeta ungefär en dag i veckan på expeditionen i Skanör. Tillträde sker efter sommaren eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är tisdagen den 18 april, men urvalsarbetet sker löpande och därför vill vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Mejla din ansökan (personligt brev, CV och referenser) till [email protected]. I ämnesraden skriver du ”Ansökan ekonomiassistent”.
Frågor om tjänsten?
Vid frågor om tjänsten går det bra att kontakta ekonomichef Göran Tindberg på [email protected] alt. 070-161 96 61.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomi och löneadministratör

Ansök    Mar 9    Menair AB    Ekonomiassistent
Vi söker nu en ekonomiassistent på 50% till vårt kontor i Vellinge. Arbetsuppgifter I rollen som ekonomi och löneadministratör arbetar du självständigt med hela ekonomiflödet och hanterar löner för våra medarbetare på Menair AB. I arbetsuppgifterna ingår bland annat fakturering, leverantörs- och kundreskontra, momsavstämning, betalningar m.m. Du ansvarar även på egen hand för lön- och personalhantering där du i helhet kör hela lönekörningen. Detta inkluder... Visa mer
Vi söker nu en ekonomiassistent på 50% till vårt kontor i Vellinge.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomi och löneadministratör arbetar du självständigt med hela ekonomiflödet och hanterar löner för våra medarbetare på Menair AB. I arbetsuppgifterna ingår bland annat fakturering, leverantörs- och kundreskontra, momsavstämning, betalningar m.m. Du ansvarar även på egen hand för lön- och personalhantering där du i helhet kör hela lönekörningen. Detta inkluderar löneuppgifter, frånvaro, utlägg, avdrag, semester och arbetsgivardeklarationer.
Beroende på utbildning och tidigare erfarenheter, så blir du också delaktig i bokslutsarbetet.


Utbildning
Du har någon utbildning inom ekonomi/lön, t.ex redovisningsekonom. Men vi ser också att du kan ha skaffat dig motsvarande kompetens via tidigare arbetslivserfarenheter.
Eftersom du arbetar självständigt i rollen på ekonomi, så bör du ha minst 2 års erfarenhet av en liknande roll som ekonomiassistent och löneadministratör
Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
Kunskap i Officepaketet, framförallt Excel
Vi använder Visma lön och administration, så kunskap och erfarenheter av dessa system är meriterande.
Din bakgrund
Vi söker dig som tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och att de utförs noggrant effektivt och hela vägen i mål. Du är självständig och söker själv upp saknad information. Du tar egna initiativ och driver arbetet framåt. Du är noggrann med detaljer och du lämnar inget ogjort. Därtill är du uppmärksam och upptäcker sådant som andra missar. Som person är du hjälpsam och du ställer upp och stöttar dina kollegor, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte.
Övrig information
På Menair värnar vi om ett gott arbetsklimat och god stämning. Det ska vara kul att gå till jobbet.
Placeringsort: Vellinge
Tjänstgöringsgrad: 50% som kan bli mer beroende på kunskap och efterhand som företaget växer
Start omgående. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
Kontaktuppgifter
Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta [email protected]


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Redovisningsassistent till Serkon i Vellinge

Är du intresserad av att arbeta som redovisningsassistent i en utvecklande och varierande miljö? Då har vi tjänsten för dig! Serkon är ett av de ledande konsultföretagen inom kommunal ekonomi med uppdrag av varierande art, längd och omfattning i olika kommuner. Deras tjänster är mycket efterfrågade och därför behöver de fler kollegor för att kunna möta kundernas behov. Hos Serkon får du en unik möjlighet att arbeta i en kompetent och familjär organisation... Visa mer
Är du intresserad av att arbeta som redovisningsassistent i en utvecklande och varierande miljö? Då har vi tjänsten för dig!

Serkon är ett av de ledande konsultföretagen inom kommunal ekonomi med uppdrag av varierande art, längd och omfattning i olika kommuner. Deras tjänster är mycket efterfrågade och därför behöver de fler kollegor för att kunna möta kundernas behov. Hos Serkon får du en unik möjlighet att arbeta i en kompetent och familjär organisation, med goda utvecklingsmöjligheter.

Till Serkons kontor i Vellinge söker vi nu en redovisningskonsult med 2–5 års erfarenhet av att arbeta som ekonomi- eller redovisningsassistent. Det är särskilt meriterande om du har erfarenhet av arbete med kommunal ekonomiadministration. Som redovisningsassistent på Serkon kommer du att arbeta med löpande redovisning på uppdrag av några av deras kunder. Det innebär att du har en helhetssyn men ändå kan arbeta självständigt med löpande redovisning, avstämningar, kvalitetssäkring och utveckling av redovisning och rutiner. Du kommer också delta i bokslutsarbete samt övriga förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. Tjänsten innebär främst arbete på kontoret i Vellinge men det kan också bli aktuellt med på plats hos någon av deras kunder vissa dagar.

Detta är en heltidstjänst med start omgående eller så snart vi hittar rätt person. Du kommer vara anställd av StudentConsulting under din provanställning med avsikt att efter detta bli direkt anställd av Serkon. Arbetstiderna är förlagda till sedvanliga kontorstider, måndag till fredag.

Din profil
- Du har en avklarad gymnasieutbildning och det är meriterande om du har någon typ av påbyggnadsutbildning med inriktning mot redovisning.
- Du har erfarenhet av redovisning och ekonomiadministration, har du arbetat inom kommunal verksamhet är detta meriterande.
- Du har god systemvana och goda IT-kunskaper.
- Du kommunicerar obehindrat i skrift och tal på svenska.

För att lyckas i rollen som konsult krävs vana av att arbeta självständigt och förmåga att ge god service. Du kommer att ha kontakt med många personer och arbetet är periodvis intensivt, vilket innebär att du måste ha god förmåga att samarbeta och skapa goda relationer men också att arbeta strukturerat. Ett flexibelt och öppet synsätt samt social kompetens är viktiga egenskaper för att arbeta på Serkon. Vi fäster stor vikt vid personligheten i denna rekrytering.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com Visa mindre

Redovisningsassistent

Om Serkon? Serkon är ett av de ledande konsultföretagen inom kommunal ekonomi med uppdrag av varierande art, längd och omfattning i olika kommuner. Våra tjänster är mycket efterfrågade och vi behöver fler kollegor för att kunna möta kundernas behov. Vill du arbeta som redovisningsassistent hos oss? På Serkon får du en unik möjlighet att arbeta med kommunal redovisning i en utvecklande och varierande miljö. Du får också en trygg anställning med kollektivavt... Visa mer
Om Serkon?
Serkon är ett av de ledande konsultföretagen inom kommunal ekonomi med uppdrag av varierande art, längd och omfattning i olika kommuner. Våra tjänster är mycket efterfrågade och vi behöver fler kollegor för att kunna möta kundernas behov.
Vill du arbeta som redovisningsassistent hos oss? På Serkon får du en unik möjlighet att arbeta med kommunal redovisning i en utvecklande och varierande miljö. Du får också en trygg anställning med kollektivavtal.
?Arbetsuppgifter?
Till vårt kontor i Vellinge söker vi nu en redovisningskonsult med 3–5 års erfarenhet av arbete som ekonomi-/redovisningsassistent. Det är särskilt meriterande om du dessutom har erfarenhet av arbete med kommunal ekonomiadministration.
Som redovisningsassistent på Serkon kommer du i första hand att arbeta med kundreskontra och kundservice på uppdrag av några av våra kunder. Det innebär att du har en helhetssyn men ändå kan arbeta självständigt med kundreskontra, avstämningar, kvalitetssäkring och utveckling av rutiner.
Tjänsten innebär främst arbete på vårt kontor i Vellinge men kan även innebära arbete på något av våra kontor i Malmö, Helsingborg eller på plats hos någon av våra kunder.
?Kvalifikationer
Vi ställer krav på gymnasieutbildning, goda IT-kunskaper samt erfarenhet av redovisning och ekonomiadministration. Det är meriterande om du har någon typ av påbyggnadsutbildning med inriktning redovisning. Du ska kunna kommunicera obehindrat i skrift och tal på svenska. För att lyckas i rollen som konsult krävs vana av att arbeta självständigt och förmåga att ge god service. Du kommer att ha kontakt med många personer och arbetet är periodvis intensivt. Detta innebär att du även måste ha god förmåga att samarbeta och skapa goda relationer. Du tar ett stort ansvar och arbetar strukturerat och noggrant. Du trivs i en föränderlig miljö och har förmågan att växla mellan olika typer av uppdrag och uppgifter. Du är utvecklingsorienterad och ser positivt på att ta dig an nya utmaningar. Ett flexibelt och öppet synsätt samt social kompetens är viktiga egenskaper för att arbeta på Serkon. Vi fäster stor vikt vid personligheten.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Ekonomi och löneadministratör

Ansök    Jan 24    Menair AB    Ekonomiassistent
Vi söker nu en ekonomiassistent på 50% till vårt kontor i Vellinge. Arbetsuppgifter I rollen som ekonomi och löneadministratör arbetar du självständigt med hela ekonomiflödet och hanterar löner för våra medarbetare på Menair AB. I arbetsuppgifterna ingår bland annat fakturering, leverantörs- och kundreskontra, momsavstämning, betalningar m.m. Du ansvarar även på egen hand för lön- och personalhantering där du i helhet kör hela lönekörningen. Detta inkluder... Visa mer
Vi söker nu en ekonomiassistent på 50% till vårt kontor i Vellinge.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomi och löneadministratör arbetar du självständigt med hela ekonomiflödet och hanterar löner för våra medarbetare på Menair AB. I arbetsuppgifterna ingår bland annat fakturering, leverantörs- och kundreskontra, momsavstämning, betalningar m.m. Du ansvarar även på egen hand för lön- och personalhantering där du i helhet kör hela lönekörningen. Detta inkluderar löneuppgifter, frånvaro, utlägg, avdrag, semester och arbetsgivardeklarationer.
Beroende på utbildning och tidigare erfarenheter, så blir du också delaktig i bokslutsarbetet.


Utbildning
Du har någon utbildning inom ekonomi/lön, t.ex redovisningsekonom. Men vi ser också att du kan ha skaffat dig motsvarande kompetens via tidigare arbetslivserfarenheter.
Eftersom du arbetar självständigt i rollen på ekonomi, så bör du ha minst 2 års erfarenhet av en liknande roll som ekonomiassistent och löneadministratör
Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
Kunskap i Officepaketet, framförallt Excel
Vi använder Visma lön och administration, så kunskap och erfarenheter av dessa system är meriterande.
Din bakgrund
Vi söker dig som tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och att de utförs noggrant effektivt och hela vägen i mål. Du är självständig och söker själv upp saknad information. Du tar egna initiativ och driver arbetet framåt. Du är noggrann med detaljer och du lämnar inget ogjort. Därtill är du uppmärksam och upptäcker sådant som andra missar. Som person är du hjälpsam och du ställer upp och stöttar dina kollegor, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte.
Övrig information
På Menair värnar vi om ett gott arbetsklimat och god stämning. Det ska vara kul att gå till jobbet.
Placeringsort: Vellinge
Tjänstgöringsgrad: 50% som kan bli mer beroende på kunskap och efterhand som företaget växer
Start omgående. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
Kontaktuppgifter
Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta [email protected]


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Redovisningsassistent

Om Serkon? Serkon är ett av de ledande konsultföretagen inom kommunal ekonomi med uppdrag av varierande art, längd och omfattning i olika kommuner. Våra tjänster är mycket efterfrågade av kommuner och vi behöver fler kollegor för att kunna möta kundernas behov. Vill du arbeta som redovisningsassistent hos oss? På Serkon får du en unik möjlighet att arbeta med kommunal redovisning i en utvecklande och varierande miljö. Du får också en trygg anställning med... Visa mer
Om Serkon?
Serkon är ett av de ledande konsultföretagen inom kommunal ekonomi med uppdrag av varierande art, längd och omfattning i olika kommuner. Våra tjänster är mycket efterfrågade av kommuner och vi behöver fler kollegor för att kunna möta kundernas behov.
Vill du arbeta som redovisningsassistent hos oss? På Serkon får du en unik möjlighet att arbeta med kommunal redovisning i en utvecklande och varierande miljö. Du får också en trygg anställning med kollektivavtal.
?Arbetsuppgifter?
Till vårt kontor i Vellinge söker vi nu en redovisningskonsult med 3–5 års erfarenhet av arbete som ekonomi-/redovisningsassistent. Det är särskilt meriterande om du dessutom har erfarenhet av arbete med kommunal ekonomiadministration.
?Som redovisningsassistent på Serkon kommer du att arbeta med löpande redovisning på uppdrag av några av våra kunder. Det innebär att du har en helhetssyn men ändå kan arbeta självständigt med löpande redovisning, avstämningar, kvalitetssäkring och utveckling av redovisning och rutiner. Du kommer också delta i bokslutsarbete samt övriga förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning.
?Tjänsten innebär främst arbete på vårt kontor i Vellinge men möjlighet ges också att arbeta på något av våra kontor i Malmö eller Helsingborg beroende på var du bor. Det kan också bli aktuellt med på plats hos någon av våra kunder vissa dagar.
?Kvalifikationer
Vi ställer krav på gymnasieutbildning, goda IT-kunskaper samt erfarenhet av redovisning och ekonomiadministration. Det är meriterande om du har någon typ av påbyggnadsutbildning med inriktning redovisning. Du ska kunna kommunicera obehindrat i skrift och tal på svenska. För att lyckas i rollen som konsult krävs vana av att arbeta självständigt och förmåga att ge god service. Du kommer att ha kontakt med många personer och arbetet är periodvis intensivt. Detta innebär att du även måste ha god förmåga att samarbeta och skapa goda relationer. Du tar ett stort ansvar och arbetar strukturerat och noggrant. Du trivs i en föränderlig miljö och har förmågan att växla mellan olika typer av uppdrag och uppgifter. Du är utvecklingsorienterad och ser positivt på att ta dig an nya utmaningar. Ett flexibelt och öppet synsätt samt social kompetens är viktiga egenskaper för att arbeta på Serkon. Vi fäster stor vikt vid personligheten. Visa mindre

Är du vår nya Ekonomiassistent?

Vill du arbeta på en öppen, hållbar och inkluderande mötesplats där varje individ möts av högkvalitativ och kreativ kunskap? En mötesplats där individen utmanas att utveckla hela sin potential och att effektivt och glädjefyllt söka och stärka sitt inre landskap och därmed bli en del av samhället? Då vill du arbeta tillsammans med oss på Östra Grevie folkhögskola! www.ostragreviefolkhogskola.com Vi söker nu vår nya Ekonomiassistent Som ekonomiassistent p... Visa mer
Vill du arbeta på en öppen, hållbar och inkluderande mötesplats där varje individ möts av högkvalitativ och kreativ kunskap? En mötesplats där individen utmanas att utveckla hela sin potential och att effektivt och glädjefyllt söka och stärka sitt inre landskap och därmed bli en del av samhället?
Då vill du arbeta tillsammans med oss på Östra Grevie folkhögskola! www.ostragreviefolkhogskola.com
Vi söker nu vår nya Ekonomiassistent
Som ekonomiassistent på Östra Grevie folkhögskola kommer du att ingå i ett mindre arbetslag med huvudsakliga arbetsuppgifter inom ekonomi och administration.
På Östra Grevie folkhögskola arbetar vi aktivt med att samtlig personal ska känna sig delaktiga i skolans totala verksamhet men med särskilt fokus på de egna ansvarsområdena. Vi lägger stor vikt vid att våra deltagare blir bemötta med lyhördhet och respekt, och oavsett yrkestitel är vi alla med och bidrar till en positiv lärmiljö för våra deltagare.
Arbetsuppgifter
Dina primära arbetsuppgifter är att hantera och ansvara för flödet av kund- och leverantörsfakturor. Du upprättar kundfakturor, hanterar och bevakar inbetalningar, skickar påminnelser och i vissa fall hanterar du inkassoärenden. Du tar också emot leverantörsfakturor, övervakar attestflödet och konteringar samt hanterar och bevakar utbetalningar. Löpande bokföring och registrering av verifikat sköts av dig och i bokslutsarbetet är du delaktig med ansvar för avstämning av likvida konton samt konton främst kopplade till reskontrorna. Som ett led i den ekonomiska uppföljningen av deltagarrelaterade ärenden är du ett värdefullt stöd till våra lärare. Skolan är kontantfri men försäljning över disk förekommer och i rollen ingår ansvar för skolans kassahantering med avstämning och funktionalitet.
I tjänsten ingår personaladministrativt arbete som bevakning av rapportering av sjukfrånvaro, registrering av scheman, utbetalning av utlägg, ansvar för personalens mobilabonnemang samt arbete med underlag för arbetsmiljörapporter.
Delar av ditt arbete genomförs i nära samarbete med övriga på administrationen och innefattar till exempel deltagar- och lärarkontakter, bemanning av receptionen, ansvar för skolans telefonväxel samt allmänna kontorsgöromål.
Vi eftersträvar att vara en utvecklande arbetsplats så i arbetsuppgifterna ingår också att löpande se över förbättringsmöjligheter och utveckla rutiner och processer kopplade till arbetsområdet.
Kvalifikationer
För att lyckas i tjänsten är det mycket viktigt att du är serviceinriktad och tycker om samarbete samtidigt som du värdesätter självständigt arbete. Din arbetsinsats kännetecknas av hög kvalitet och noggrannhet. Du har förmågan att se helhet, tar hänsyn till det större perspektivet och att sätta verksamhetens bästa i fokus, samtidigt som du har öga och intresse för detaljer. Vi arbetar i digitalt och vi sätter stor vikt vid att du har erfarenhet och intresse av digitala processer. Arbetet innebär kommunikation med såväl interna som externa kontakter vilket ställer krav på god samarbetsförmåga samt god förmåga att uttrycka sig både i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänsten förutsätter du:
- har en yrkeshögskoleutbildning, eller motsvarande högre utbildning, inom redovisning och personaladministration.
- har genomfört löpande fortbildning och har aktuell kunskap inom arbetsområdet.
- har minst 3-5 års aktuell arbetslivserfarenhet från området.
- har hög administrativ kompetens och vana och erfarenhet av arbete i Hogia Ekonomi/Approval, Kontek HRM Time, Office 365 eller motsvarande system.
- har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete samt att prioritera arbetsuppgifter.
Villkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas.
Tillträde: Enligt överenskommelse, dock senast 1 augusti 2023.
Tjänstgöringsgrad: 100%
Ansökan
Maila din ansökan till: [email protected] senast den 27 mars 2023.
Du är välkommen att höra av dig till ekonomichef Sofia Andersson 040–556204 eller [email protected] om du har frågor om tjänsten.
I denna rekrytering har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Serkon söker redovisningsassistent för konsultuppdrag

Serkon är ett nischat konsultföretag med specifik kompetens avseende kommunal förvaltning, som funnits i över 30 år. Vi erbjuder våra kunder kvalificerat stöd i ekonomifrågor via längre outsourcinguppdrag, kortare bemanningsuppdrag samt konsultuppdrag och utredningar vid behov av expertis. Våra tjänster har ständigt stor efterfrågan och vårt kontor i Vellinge behöver utöka personalstyrkan ytterligare. I arbetet ingår att stödja kundorganisationerna genom... Visa mer
Serkon är ett nischat konsultföretag med specifik kompetens avseende kommunal förvaltning, som funnits i över 30 år. Vi erbjuder våra kunder kvalificerat stöd i ekonomifrågor via längre outsourcinguppdrag, kortare bemanningsuppdrag samt konsultuppdrag och utredningar vid behov av expertis.


Våra tjänster har ständigt stor efterfrågan och vårt kontor i Vellinge behöver utöka personalstyrkan ytterligare. I arbetet ingår att stödja kundorganisationerna genom enskilt arbete eller i samarbete med andra ekonomiassistenter alternativt i samarbete med våra ekonomer/controllers. För att passa in i konsultrollen är det viktigt att du är självgående i väldigt hög grad och at redovisning är ett område som du behärskar obehindrat. Vi har ett krav på att du ska kunna kommunicera obehindrat på svenska. Du måste kunna hålla deadlines och kunna vara med i utveckling av de dagliga rutinerna för finansiell redovisning, avstämning, uppföljning och planering.


Vi ställer krav på gymnasieutbildning, goda IT-kunskaper samt minst två års erfarenhet av ekonomiadministration. Särskilt meriterande är vana från ekonomiadministration inom kommunal verksamhet samt erfarenhet i något av ekonomisystemen Raindance och/eller UBW (Agresso).
Beroende på tilldelade uppdrags karaktär kan du som redovisnings-/ekonomiassistent på Serkon komma att arbeta med löpande redovisning, kassaredovisning, momsredovisning, likvidavstämning, löpande redovisningsavstämning, leverantörsreskontra, kundreskontra m.m. Visa mindre

Ekonomi och löneadministratör

Ansök    Nov 1    Menair AB    Ekonomiassistent
Vi söker nu en ekonomiassistent på 50% till vårt kontor i Vellinge. Arbetsuppgifter I rollen som ekonomi och löneadministratör arbetar du självständigt med hela ekonomiflödet och hanterar löner för våra medarbetare på Menair AB. I arbetsuppgifterna ingår bland annat fakturering, leverantörs- och kundreskontra, momsavstämning, betalningar m.m. Du ansvarar även på egen hand för lön- och personalhantering där du i helhet kör hela lönekörningen. Detta inkluder... Visa mer
Vi söker nu en ekonomiassistent på 50% till vårt kontor i Vellinge.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomi och löneadministratör arbetar du självständigt med hela ekonomiflödet och hanterar löner för våra medarbetare på Menair AB. I arbetsuppgifterna ingår bland annat fakturering, leverantörs- och kundreskontra, momsavstämning, betalningar m.m. Du ansvarar även på egen hand för lön- och personalhantering där du i helhet kör hela lönekörningen. Detta inkluderar löneuppgifter, frånvaro, utlägg, avdrag, semester och arbetsgivardeklarationer.
Beroende på utbildning och tidigare erfarenheter, så blir du också delaktig i bokslutsarbetet.


Utbildning
Du har någon utbildning inom ekonomi/lön, t.ex redovisningsekonom. Men vi ser också att du kan ha skaffat dig motsvarande kompetens via tidigare arbetslivserfarenheter.
Eftersom du arbetar självständigt i rollen på ekonomi, så bör du ha minst 2 års erfarenhet av en liknande roll som ekonomiassistent och löneadministratör
Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
Kunskap i Officepaketet, framförallt Excel
Vi använder Visma lön och administration, så kunskap och erfarenheter av dessa system är meriterande.
Din bakgrund
Vi söker dig som tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och att de utförs noggrant effektivt och hela vägen i mål. Du är självständig och söker själv upp saknad information. Du tar egna initiativ och driver arbetet framåt. Du är noggrann med detaljer och du lämnar inget ogjort. Därtill är du uppmärksam och upptäcker sådant som andra missar. Som person är du hjälpsam och du ställer upp och stöttar dina kollegor, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte.
Övrig information
På Menair värnar vi om ett gott arbetsklimat och god stämning. Det ska vara kul att gå till jobbet.
Placeringsort: Vellinge
Tjänstgöringsgrad: 50% som kan bli mer beroende på kunskap och efterhand som företaget växer
Start omgående. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
Kontaktuppgifter
Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta [email protected]


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Ekonomiassistent till Tildas AB i Vellinge

Ansök    Apr 5    Tilda's AB    Ekonomiassistent
Tildas Group består av en svensk samt en dansk verksamhet som varit verksamma sedan 1993 och fick en gemensam moder 2017. Vi är distributör inom lek- och barnartiklar med kunder från den lilla butiken på hörnet till de största kedjorna i Norden. Vi söker nu en ekonomiassistent till vårt svenska bolag med kunskaper och erfarenhet inom redovisning och bokföring. Vår nya medarbetares arbetsuppgifter blir förutom löpande bokföring, även ansvara för våra levera... Visa mer
Tildas Group består av en svensk samt en dansk verksamhet som varit verksamma sedan 1993 och fick en gemensam moder 2017. Vi är distributör inom lek- och barnartiklar med kunder från den lilla butiken på hörnet till de största kedjorna i Norden.
Vi söker nu en ekonomiassistent till vårt svenska bolag med kunskaper och erfarenhet inom redovisning och bokföring. Vår nya medarbetares arbetsuppgifter blir förutom löpande bokföring, även ansvara för våra leverantörs- och kundreskontra och diverse rapportering till myndigheter. Utöver detta kommer vår nya medarbetare att behöva kunna hantera och ansvara för vissa projekt och även vid behov stötta upp och hjälpa andra medarbetare med deras arbetsuppgifter.
Eftersom vi är en mindre organisation är där ständigt nya uppgifter och utmaningar att ta sig an och då vi alla hjälps åt, söker vi en nyfiken person som inte är rädd för att kavla upp ärmarna och erbjuda ett extra handtag för att hjälpa sina kollegor där det bäst behövs. Visa mindre

Ekonomi och löneadministratör

Ansök    Feb 25    Menair AB    Ekonomiassistent
Vår nuvarande ekonomiassistent kommer att gå i pension och där för söker vi en ekonomiassistent på 50% Arbetsuppgifter I rollen som ekonomi och löneadministratör arbetar du självständigt med hela ekonomiflödet och hanterar löner för våra medarbetare på Menair AB. I arbetsuppgifterna ingår bland annat fakturering, leverantörs- och kundreskontra, momsavstämning, betalningar m.m. Du ansvarar även på egen hand för lön- och personalhantering där du i helhet kör... Visa mer
Vår nuvarande ekonomiassistent kommer att gå i pension och där för söker vi en ekonomiassistent på 50%
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomi och löneadministratör arbetar du självständigt med hela ekonomiflödet och hanterar löner för våra medarbetare på Menair AB. I arbetsuppgifterna ingår bland annat fakturering, leverantörs- och kundreskontra, momsavstämning, betalningar m.m. Du ansvarar även på egen hand för lön- och personalhantering där du i helhet kör hela lönekörningen. Detta inkluderar löneuppgifter, frånvaro, utlägg, avdrag, semester och arbetsgivardeklarationer.
Beroende på utbildning och tidigare erfarenheter, så blir du också delaktig i bokslutsarbetet.


Utbildning
Du har någon utbildning inom ekonomi/lön, t.ex redovisningsekonom. Men vi ser också att du kan ha skaffat dig motsvarande kompetens via tidigare arbetslivserfarenheter.
Eftersom du arbetar självständigt i rollen på ekonomi, så bör du ha minst 2 års erfarenhet av en liknande roll som ekonomiassistent och löneadministratör
Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
Kunskap i Officepaketet, framförallt Excel
Vi använder Visma lön och administration, så kunskap och erfarenheter av dessa system är meriterande.
Din bakgrund
Vi söker dig som tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och att de utförs noggrant effektivt och hela vägen i mål. Du är självständig och söker själv upp saknad information. Du tar egna initiativ och driver arbetet framåt. Du är noggrann med detaljer och du lämnar inget ogjort. Därtill är du uppmärksam och upptäcker sådant som andra missar. Som person är du hjälpsam och du ställer upp och stöttar dina kollegor, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte.
Övrig information
På Menair värnar vi om ett gott arbetsklimat och god stämning. Det ska vara kul att gå till jobbet.
Placeringsort: Vellinge
Tjänstgöringsgrad: 50% som kan bli mer beroende på kunskap och efterhand som företaget växer
Start omgående. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
Kontaktuppgifter
Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta [email protected]




Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Ekonomi order ansvarig

Ansök    Feb 2    Unitrade Nordic AB    Ekonomikontorist
Unitrade Nordic AB söker en ekonomi order ansvarig för affärsområde Cemtec och Nordic Component för att fortsätta vår viktiga expansion. Kravspecifikation Bra kunskaper av Fortnox, eller liknande affärssystem. Erfarenhet av ekonomi, redovisning, löner. Ordermottagning, orderadministration och fakturering. Inköp och allmän löpande administration. Import- exportadministration utanför EU. Marknad- och säljerfarenhet kan vara meriterande, ej krav. Dokumenterad... Visa mer
Unitrade Nordic AB söker en ekonomi order ansvarig för affärsområde Cemtec och Nordic Component för att fortsätta vår viktiga expansion.
Kravspecifikation
Bra kunskaper av Fortnox, eller liknande affärssystem.
Erfarenhet av ekonomi, redovisning, löner.
Ordermottagning, orderadministration och fakturering.
Inköp och allmän löpande administration.
Import- exportadministration utanför EU.
Marknad- och säljerfarenhet kan vara meriterande, ej krav.
Dokumenterad erfarenhet.
Goda referenser krävs.
Kan arbeta självständigt och ta eget ansvar i en miljö med ibland högt tempo.


För oss är det viktigt att du söker en utvecklande arbetsplats där du planerar att vara kvar och inte ser oss som bara ett ”jobb på vägen”. Vi är ett mindre bolag, 3 personer, som sitter i fina lokaler mitt i centrala Skanör med busshållplats och parkering utanför kontoret. Du kommer ha en central och viktig roll i vårt team där du kan vara med och forma tjänsten. Vi tror på att ha kul på jobbet, flexibilitet och möjlighet att distansarbeta. Vi ser gärna en sökande som bor här på Näset eller i Vellinge kommun för vi anser att det är lättare att få ihop livspusslet om man bor nära jobbet. Skicka ditt CV och personligt brev till [email protected]
Företagspresentation
Unitrade Nordic AB är ett bolag som sedan 30 år framgångsrikt utvecklar och tillverkar produkter inom två affärsområden.
Cemtec utvecklar, tillverkar och marknadsför hästskor och högkvalitativa hovslageriprodukter sedan 1993. Våra kunder finns bland distributörer och återförsäljare i ett 20-tal länder runt om i världen. I Sverige och Tyskland har vi även direktdistribution till slutförbrukare.
Nordic Component är sourcing partner och underleverantör av metalkomponenter till vitt skilda applikationer såsom vindkraft, plastbranschen, möbelindustrin m fl.
Huvudkontor finns i Skanör, all tillverkning sker i Asien och lager finns i Skurup.
Vi ser oss själva som ett företag med välskötta kundrelationer, bevisliga framgångar och hängivenhet. Läs mer på https://unitradenordic.com/
Omfattning, arbetstid
Deltid 60% 5 tim/dag, eller efter överenskommelse.
Maila ditt CV och personligt brev till [email protected] Visa mindre

Ekonomi och löneadministratör

Ansök    Mar 29    Menair AB    Ekonomiassistent
Vår nuvarande ekonomiassistent kommer att gå i pension och där för söker vi en ekonomiassistent på 50% Arbetsuppgifter I rollen som ekonomi och löneadministratör arbetar du självständigt med hela ekonomiflödet och hanterar löner för våra medarbetare på Menair AB. I arbetsuppgifterna ingår bland annat fakturering, leverantörs- och kundreskontra, momsavstämning, betalningar m.m. Du ansvarar även på egen hand för lön- och personalhantering där du i helhet kör... Visa mer
Vår nuvarande ekonomiassistent kommer att gå i pension och där för söker vi en ekonomiassistent på 50%
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomi och löneadministratör arbetar du självständigt med hela ekonomiflödet och hanterar löner för våra medarbetare på Menair AB. I arbetsuppgifterna ingår bland annat fakturering, leverantörs- och kundreskontra, momsavstämning, betalningar m.m. Du ansvarar även på egen hand för lön- och personalhantering där du i helhet kör hela lönekörningen. Detta inkluderar löneuppgifter, frånvaro, utlägg, avdrag, semester och arbetsgivardeklarationer.
Beroende på utbildning och tidigare erfarenheter, så blir du också delaktig i bokslutsarbetet.


Utbildning
Du har någon utbildning inom ekonomi/lön, t.ex redovisningsekonom. Men vi ser också att du kan ha skaffat dig motsvarande kompetens via tidigare arbetslivserfarenheter.
Eftersom du arbetar självständigt i rollen på ekonomi, så bör du ha minst 2 års erfarenhet av en liknande roll som ekonomiassistent och löneadministratör
Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
Kunskap i Officepaketet, framförallt Excel
Vi använder Visma lön och administration, så kunskap och erfarenheter av dessa system är meriterande.
Din bakgrund
Vi söker dig som tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och att de utförs noggrant effektivt och hela vägen i mål. Du är självständig och söker själv upp saknad information. Du tar egna initiativ och driver arbetet framåt. Du är noggrann med detaljer och du lämnar inget ogjort. Därtill är du uppmärksam och upptäcker sådant som andra missar. Som person är du hjälpsam och du ställer upp och stöttar dina kollegor, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte.
Övrig information
På Menair värnar vi om ett gott arbetsklimat och god stämning. Det ska vara kul att gå till jobbet.
Placeringsort: Vellinge
Tjänstgöringsgrad: 50% som kan bli mer beroende på kunskap och efterhand som företaget växer
Start omgående. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
Kontaktuppgifter
Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta [email protected]




Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

ekonomi-kontor-assistent

Ansök    Okt 18    Solana Pool Sweden AB    Ekonomiassistent
Solana pool Sweden är ett snabb växande bolag inom wellness segmentet som premium utomhus spabad och swimmingpooler. Vi är importerande grossist och säljer våra produkter i huvudsak i Skandinavien och Europa. Vi finns idag i nya lokaler i Vellinge där vi har kontor och Lager. Är du en person med mycket positiv energi och en vilja att lära dig nya saker? Trivs du med att utvecklas, har erfarenhet som ekonomiassistent eller receptionist och en utbildning in... Visa mer
Solana pool Sweden är ett snabb växande bolag inom wellness segmentet som premium utomhus spabad och swimmingpooler. Vi är importerande grossist och säljer våra produkter i huvudsak i Skandinavien och Europa.
Vi finns idag i nya lokaler i Vellinge där vi har kontor och Lager.
Är du en person med mycket positiv energi och en vilja att lära dig nya saker? Trivs du med att utvecklas, har erfarenhet som ekonomiassistent eller receptionist och en utbildning inom ekonomi? Då tror vi att det här kan vara en tjänst för dig.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent- receptionist ingår sedvanliga arbetsuppgifter inom ekonomi. Tjänsten innebär till stor del arbete med löpande bokföring och avstämningar.
Tjänsten innebär även en del receptionist uppgifter och du en central roll på kontoret genom att du har mycket kontakter både internt och externt. Som ekonomi assistent-receptionist förväntas du bland annat att ta emot besök, hantera växeltelefoni och ge god internservice. Vidare förväntas du sköta posthantering/bud, översyn av lokalen och en hel administrativa uppgifter, i rollen är det även viktigt att du har förmågan att snabbt se vad som behöver göras och kan ta egna initiativ.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta inom ekonomi -receptionist eller liknade yrke och förstår vikten av att se, ge och le i mötet med människor. Som receptionist är du den första kontaktytan för besökare och du ansvarar för att ta emot besökare på ett varmt och professionellt sätt. Du är lösningsorienterad, social och har en utpräglad servicekänsla. Du behöver ha god datavana och goda kunskaper i såväl det svenska som engelska språket.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om du har en hög social kompetens, är serviceinriktad och trivs med att ha varierande arbetsuppgifter kan detta vara en passande tjänst för dig.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll. Du som söker har minst en eftergymnasialutbildning inom ekonomi. För att passa in i rollen har du ett naturligt siffersinne, är noggrann och lösningsorienterad. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha jobbat med kundreskontra. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Tjänsten är enligt överenskommelse 50-100%


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

ekonomi-kontor-assistent

Ansök    Jan 13    Solana Pool Sweden AB    Ekonomiassistent
Solana pool Sweden är ett snabb växande bolag inom wellness segmentet som premium utomhus spabad och swimmingpooler. Vi är importerande grossist och säljer våra produkter i huvudsak i Skandinavien och Europa. Vi finns idag i nya lokaler i Vellinge där vi har kontor och Lager. Är du en person med mycket positiv energi och en vilja att lära dig nya saker? Trivs du med att utvecklas, har erfarenhet som ekonomiassistent eller receptionist och en utbildning ino... Visa mer
Solana pool Sweden är ett snabb växande bolag inom wellness segmentet som premium utomhus spabad och swimmingpooler. Vi är importerande grossist och säljer våra produkter i huvudsak i Skandinavien och Europa.
Vi finns idag i nya lokaler i Vellinge där vi har kontor och Lager.
Är du en person med mycket positiv energi och en vilja att lära dig nya saker? Trivs du med att utvecklas, har erfarenhet som ekonomiassistent eller receptionist och en utbildning inom ekonomi? Då tror vi att det här kan vara en tjänst för dig.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent- receptionist ingår sedvanliga arbetsuppgifter inom ekonomi. Tjänsten innebär till stor del arbete med löpande bokföring och avstämningar.
Tjänsten innebär även en del receptionist uppgifter och du en central roll på kontoret genom att du har mycket kontakter både internt och externt. Som ekonomi assistent-receptionist förväntas du bland annat att ta emot besök, hantera växeltelefoni och ge god intern service. Vidare förväntas du sköta posthantering/bud, översyn av lokalen och en hel administrativa uppgifter, i rollen är det även viktigt att du har förmågan att snabbt se vad som behöver göras och kan ta egna initiativ.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta inom ekonomi -receptionist eller liknade yrke och förstår vikten av att se, ge och le i mötet med människor. Som receptionist är du den första kontaktytan för besökare och du ansvarar för att ta emot besökare på ett varmt och professionellt sätt. Du är lösnings orienterad, social och har en utpräglad service känsla. Du behöver ha god datavana och goda kunskaper i såväl det svenska som engelska språket.
ser gärna sökande med språk kunskap i något av språken Franska, spanska eller Tyska
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om du har en hög social kompetens, är serviceinriktad och trivs med att ha varierande arbetsuppgifter kan detta vara en passande tjänst för dig.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll. Du som söker har minst en efter gymnasial utbildning inom ekonomi. För att passa in i rollen har du ett naturligt siffersinne, är noggrann och lösnings orienterad. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha jobbat med kundreskontra. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Tjänsten är enligt överenskommelse 50-100%
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

ekonomi-kontor-assistent

Ansök    Aug 25    Solana Pool Sweden AB    Ekonomiassistent
Solana pool Sweden är ett snabb växande bolag inom wellness segmentet som premium utomhus spabad och swimmingpooler. Vi är importerande grossist och säljer våra produkter i huvudsak i Skandinavien och Europa. Vi finns idag i nya lokaler i Vellinge där vi har kontor och Lager. Är du en person med mycket positiv energi och en vilja att lära dig nya saker? Trivs du med att utvecklas, har erfarenhet som ekonomiassistent eller receptionist och en utbildning in... Visa mer
Solana pool Sweden är ett snabb växande bolag inom wellness segmentet som premium utomhus spabad och swimmingpooler. Vi är importerande grossist och säljer våra produkter i huvudsak i Skandinavien och Europa.
Vi finns idag i nya lokaler i Vellinge där vi har kontor och Lager.
Är du en person med mycket positiv energi och en vilja att lära dig nya saker? Trivs du med att utvecklas, har erfarenhet som ekonomiassistent eller receptionist och en utbildning inom ekonomi? Då tror vi att det här kan vara en tjänst för dig.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent- receptionist ingår sedvanliga arbetsuppgifter inom ekonomi. Tjänsten innebär till stor del arbete med löpande bokföring och avstämningar.
Tjänsten innebär även en del receptionist uppgifter och du en central roll på kontoret genom att du har mycket kontakter både internt och externt. Som ekonomi assistent-receptionist förväntas du bland annat att ta emot besök, hantera växeltelefoni och ge god internservice. Vidare förväntas du sköta posthantering/bud, översyn av lokalen och en hel administrativa uppgifter, i rollen är det även viktigt att du har förmågan att snabbt se vad som behöver göras och kan ta egna initiativ.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta inom ekonomi -receptionist eller liknade yrke och förstår vikten av att se, ge och le i mötet med människor. Som receptionist är du den första kontaktytan för besökare och du ansvarar för att ta emot besökare på ett varmt och professionellt sätt. Du är lösningsorienterad, social och har en utpräglad servicekänsla. Du behöver ha god datavana och goda kunskaper i såväl det svenska som engelska språket.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om du har en hög social kompetens, är serviceinriktad och trivs med att ha varierande arbetsuppgifter kan detta vara en passande tjänst för dig.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll. Du som söker har minst en eftergymnasialutbildning inom ekonomi. För att passa in i rollen har du ett naturligt siffersinne, är noggrann och lösningsorienterad. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha jobbat med kundreskontra. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Tjänsten är enligt överenskommelse 50-100%


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Nyutexaminerad Ekonomiassistent med liten erfarenhet

Ansök    Aug 9    Eklund & Eklund AB    Ekonomiassistent
Vi söker en person som bor i Vellinge som nyligen har läst ekonomi på gymnasienivå. Vi utbildar fortlöpande på plats.Arbetsuppgifterna består av bland annat att bistå ekonomiansvarige med löpande bokföring, fakturering, reskontra, uppföljning etc. På sikt kan det bli aktuellt med hjälp vid bokslut i de olika bolagen, kundkontakter och mer avancerade uppgifter.Initialt söker vi någon som kan tänka sig en halvtidstjänst som på sikt, beroende på kompetens, dr... Visa mer
Vi söker en person som bor i Vellinge som nyligen har läst ekonomi på gymnasienivå. Vi utbildar fortlöpande på plats.Arbetsuppgifterna består av bland annat att bistå ekonomiansvarige med löpande bokföring, fakturering, reskontra, uppföljning etc. På sikt kan det bli aktuellt med hjälp vid bokslut i de olika bolagen, kundkontakter och mer avancerade uppgifter.Initialt söker vi någon som kan tänka sig en halvtidstjänst som på sikt, beroende på kompetens, driv och ansvar, utökas till fulltid. Visa mindre

Ekonomiassistent

#jobbjustnu Vi söker dig som gillar att arbeta på en arbetsplats där mycket händer snabbt, med snabba beslutsvägar där rätt person har möjlighet att växa tillsammans med bolaget, som befinner sig i en mycket expansiv tillväxtfas. Vi ser gärna att du arbetat med ekonomi och administration samt service sedan tidigare och gillar att ha kundkontakt. Det finns goda utvecklingsmöjligheter, du kommer succesivt att få ta dig an fler arbetsuppgifter inom främst e... Visa mer
#jobbjustnu


Vi söker dig som gillar att arbeta på en arbetsplats där mycket händer snabbt, med snabba beslutsvägar där rätt person har möjlighet att växa tillsammans med bolaget, som befinner sig i en mycket expansiv tillväxtfas. Vi ser gärna att du arbetat med ekonomi och administration samt service sedan tidigare och gillar att ha kundkontakt. Det finns goda utvecklingsmöjligheter, du kommer succesivt att få ta dig an fler arbetsuppgifter inom främst ekonomi.
Det är meriterande om du som söker har erfarenhet av faktureringsprogrammet Fortnox.


Gärna erfarenhet från en redovisningsbyrå, revisionsföretag eller på ett företags ekonomiavdelning och vill nu utvecklas och ta mer ansvar. Avslutningsvis kommer kund fokusera mycket på kandidatens personlighet, då bolagets främsta styrka är sammanhållningen, som beskrivs som mycket god med bland annat resor och andra sociala aktiviteter. Då kan du vara precis den vi söker för tjänsten!


Tjänsten är på 50-100% tillsvidare med 6 månaders provanställning och omgående start.


Dina kunskaper:
Kundreskontra/Leverantörsreskontra
Betalningar
Bankavstämningar
Enklare rapportering
Utveckling och processförbättringar av ditt eget ekonomiarbete.
Ordermottagning, fakturering
Hantera betalningar och avtal
Ta emot samtal på telefon och mail
Lönehantering
Administrera underhållsavtal och nya avtal



Dina egenskaper:
Som ekonomiassistent älskar du service, ekonomi och siffror.
Du är ansvarstagande, noggrann, strukturerad och har vana att arbeta både självständigt och i grupp.
Du är driven, orädd och prestigelös och har mycket lätt för att samarbeta och kommunicera på alla nivåer och med olika personligheter.
Du är serviceinriktad och lösningsorienterad.
Du är nyfiken, förändringsbenägen och vill gärna utveckla dina kunskaper
Du har lätt att ta till dig nya processer, rutiner och affärssystem.
Du har god vana att arbeta i ett högt tempo och du hanterar stress på ett rationellt sätt.



Dina kvalifikationer:
Du har relevant eftergymnasial utbildning inom bokföring, redovisning och övrigt ekonomiarbete.
Du har arbetat några år med motsvarande arbetsuppgifter som ekonomiassistent på en redovisningsbyrå, revisionsbyrå eller på ett företags ekonomiavdelning.
Vi förutsätter att du har erfarenheter av att arbeta i olika affärs-, ekonomisystem. Meriterande är om du arbetat i Fortnox.
kunskaper i Microsoft Excel och Office.
Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Visa mindre

Positiv ekonomi-kontor-ansavarig sökes

Ansök    Mar 23    Vellinge Pool&Spa AB    Ekonomiassistent
OM TJÄNSTEN Solana pool Sweden AB är ett Importföretag inom pool och spa branschen som säljer till B2B med Återförsäljare nätverk både i Sverige och internationellt, Vi arbetar med världsledande produkter som är tillverkade i USA, Canada samt Europa. Vi sitter i nya fina kontors lokaler i Vellinge med bra kommunikationer. Arbetet innebär att du kommer vara ansvarig för fakturor, redovisning samt allmänna kontors uppgifter. Här har du en spännande roll i et... Visa mer
OM TJÄNSTEN
Solana pool Sweden AB är ett Importföretag inom pool och spa branschen som säljer till B2B med Återförsäljare nätverk både i Sverige och internationellt, Vi arbetar med världsledande produkter som är tillverkade i USA, Canada samt Europa.
Vi sitter i nya fina kontors lokaler i Vellinge med bra kommunikationer.
Arbetet innebär att du kommer vara ansvarig för fakturor, redovisning samt allmänna kontors uppgifter. Här har du en spännande roll i ett företag som växer internationellt.
Dina främsta arbetsuppgifter innefattar:
- Hantering av inkommande, utgående post, paket och vanliga kontors göromål
- Hantering av leveranser, boka frakter och beställningar, lagersystem.
Erfarenhet i Fornox är meriterande
- Sakgranska fakturor, Kvitto, ansvarig i kommunikation med redovisnings byrå och hantera reseräkningar
- Administration och planering kring inbjudningar och deltagare för interna och externa möten För våra återförsäljare och kunder.
- Stödja organisationen med relevant material för försäljning och marknadsföring tillsammans med en grafiker och externa leverantörer.
- Serva och stödja våra internationella kunder i Europa med information.
Tjänsten är på heltid, under kontorstider och uppdraget påbörjas så snart det är möjligt. Vi vill att du ser långsiktigt på tjänsten. Du kommer vara anställd av Solana Pool Sweden AB
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du, för att lyckas i rollen som ekonomisassistent/kontorist, är professionell i din kommunikation, drivs av att ge toppservice till dina medarbetare samt kunder och besökare. Som person är du även utåtriktad, självständig prestigelös i ditt arbete och arbetar för en god arbetsmiljö och fantastisk service gentemot dina kollegor och kunder. Vidare tror vi att du har förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och trivs med att oväntade arbetsuppgifter kan hamna på ditt bord. Du har ett driv för att utvecklas, en förmåga att alltid ligga steget före och snabbt sätta dig in i nya uppgifter som hamnar hos dig. Du ska behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift, ytterligare språkkunskaper är meriterande typ Franska, Spanska eller Tyska samt goda datakunskaper.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Administratör

Vill du vara med och starta upp vår nya förskola hösten 2019? ”Med barnet i centrum i vår unika miljö, sår vi frön för livet” Asklunda Montessoriförskola, en nytänkande Montessoriförskola, bedriver sin förskoleverksamhet i den anrika Asklundagården i hjärtat av Eskilstorps kyrkby. Vi utvecklar vår utbildning och en ny förskola kommer att stå klar hösten 2019. Arbetsmiljön och trivseln är viktigt för oss, alla ska trivas och längta till sitt arbete. Vår... Visa mer
Vill du vara med och starta upp vår nya förskola hösten 2019?
”Med barnet i centrum i vår unika miljö, sår vi frön för livet”
Asklunda Montessoriförskola, en nytänkande Montessoriförskola, bedriver sin förskoleverksamhet i den anrika Asklundagården i hjärtat av Eskilstorps kyrkby.
Vi utvecklar vår utbildning och en ny förskola kommer att stå klar hösten 2019.
Arbetsmiljön och trivseln är viktigt för oss, alla ska trivas och längta till sitt arbete.
Vår rektor behöver en assistent som kan hjälpa till med administrativa tjänster och IT.
Du måste kunna hantera Office paket och vara väl förtrogen med Mac eftersom vi bara arbetar med detta.
Känner du dig nyfiken så tveka inte att kontakta oss!
Varaktighet Tillsvidareanställning. Provanställning 6 månader
Tillträde augusti 2019
Arbetstid 75-100%
Lön Fast månadslön
Kontaktperson Maria Arcombe
[email protected]
Ansökan Sista ansökan 2019-04-15
Övrigt om ansökan Välkommen med din ansökan med meritförteckning. Visa mindre

Ekonomiassistent deltid

Here We Go Sportresor är en arrangör av sportresor till föreningar, företag och privatpersoner. Nu behöver vi förstärka vårt team på vår ekonomiavdelningI rollen som ekonomiassistent ska du kunna leda och strukturera det ekonomiska arbetet inom företaget. Arbetet är brett och innebär allt från löpande redovisning och månadsbokslut, till att hjälpa till med fakturering och posthantering.Tjänsten är på deltid och jobbet bedrivs från vårt kontor mitt i Höllvi... Visa mer
Here We Go Sportresor är en arrangör av sportresor till föreningar, företag och privatpersoner. Nu behöver vi förstärka vårt team på vår ekonomiavdelningI rollen som ekonomiassistent ska du kunna leda och strukturera det ekonomiska arbetet inom företaget. Arbetet är brett och innebär allt från löpande redovisning och månadsbokslut, till att hjälpa till med fakturering och posthantering.Tjänsten är på deltid och jobbet bedrivs från vårt kontor mitt i Höllviken.Here We Go Sportresor erbjuder dig:• En trevlig arbetsplats• Möjlighet att representera ett välrenommerat företag• Ett härligt team med starkt ”vi” fokus• Fast lön Du är rätt för oss om du:• Avslutad gymnasial utbildning, eftergymnasial utbildning inom ekonomi är starkt meriterande• Erfarenhet av självständigt arbete med löpande bokföring och månadsbokslut• Du talar och skriver obehindrat på svenska• Det är meriterande om du har erfarenhet av Visma AdministrationVi tror att du som söker självständigt kan strukturera och har förmågan att fatta egna beslut i ditt arbete. Fortsättningsvis tror vi att du är noggrann och lägger stor viktigt vid att leverera kvalitet. Slutligen ser du inga problem med att hjälpa till och stötta upp i de områdena som behövs för att tillsammans med dina kollegor uppnå organisationens mål. Är du en i vårt team? Välkommen med din ansökan! Skicka din ansökan med CV till [email protected] senast den 15 maj. Vi har ej möjlighet att svara på frågor på telefon. Visa mindre

Dansktalende økonomi - og ordreassistent til Vellingegård Food AB

Vellingegård Food AB er et familjeforetagende med fabrik i Velling med moderne produktion. Vi er i dag specialister på kundetilpassede lösningar inden for skiveskåret pålæg. Virksomhedens styrke er fleksibel produktion og et bredt sortiment af pålægsprodukter. ARBEJDSOPGAVER I rollen som økonomi- og ordreassistentpåVellingegård Food AB får du en bred rolle med stort ansvar og mange forskelligartede arbejdsopgaver. Du får en stor kontaktflade både inter... Visa mer
Vellingegård Food AB er et familjeforetagende med fabrik i Velling med moderne produktion. Vi er i dag specialister på kundetilpassede lösningar inden for skiveskåret pålæg. Virksomhedens styrke er fleksibel produktion og et bredt sortiment af pålægsprodukter.

ARBEJDSOPGAVER
I rollen som økonomi- og ordreassistentpåVellingegård Food AB får du en bred rolle med stort ansvar og mange forskelligartede arbejdsopgaver. Du får en stor kontaktflade både internt og eksternt, og det er derfor vigtigt, at du trives i en serviceorienteret og udadvendt rolle.

Dine ansvarsområder og opgaver bliver følgende:

* Forskellige økonomiopgaver(fakturering, løbende bogføring, kunde- og leverandørbetalinger, afstemninger,indbetalinger, påmindelseshåndtering)
* Kundeservice og ordremodtagelse via telefon og mail
* Ordreregistrering i system
* Transportbooking
* Andre forefaldende arbejdsopgaver på kontoret

På Vellingegård bliver du en del af et engageret og kompetent team på firepersoner, hvor man arbejder tæt sammen med hinanden og hjælpes ad med de forskellige opgaver og ansvarsområder i virksomheden. Stillingen er fuldtid, og tiltrædelse er hurtigst muligt.

KOMPETENCER, ERFARING OG PERSONLIGE EGENSKABER
Vi søger dig, som tidligere har arbejdet ien bredadministrativ rolle, herunder både med økonomi- og servicerelaterede opgaver, og som trives i en selvstændig og ansvarsfuld rolle. Du hargod forståelse for økonomi og tal, og du er struktureret og grundig i dit arbejde.Da rollen indebærer mange forskellige administrative opgaver, er det tillige vigtigt, at du kan håndtere travlhed og skiftende opgaver samt at du kan prioritere din tid og dit arbejde effektivt.

Du er en serviceperson ud til fingerspidserne, du er proaktiv, og du er opmærksom på, hvor du kan være behjælpelig. Tidligere kollegaer og kunder ville beskrive dig som en nysgerrig, positiv og engageret person, som tager et stort ansvar på sig og er løsningsorienteret.

Du er en habil IT-bruger og har du erfaring med Visma, Fortnoxeller et tilsvarende system, er det en fordel. Stillingen kræver, at du taler dansk på modersmålsniveau, og det vil desuden være en stor fordel med gode engelskkundskaber i tale og på skrift, da mange kunder og leverandører er placeret i Danmark og udlandet. Kan du desuden tale svensk, er det yderligere en fordel.

For at trives i stillingen hos Vellingegårder vigtigt, at du er fleksibel og samarbejdsvillig. Vi ser desuden gerne, at du har arbejdet i en mindre virksomhed og trives med at arbejde i snitflader og hjælpes ad.

VI TILBYDER DIG
På Vellingegård Food AB fårdu mulighed for at arbejde i en mindre virksomhed med soliderfaring og kompetencer inden for branchen. Du bliver en del af et dedikeret, engageret og kompetent team, og du vil være med til at drive og udvikle virksomheden fremadrettet.

ANSØGNING OG KONTAKT
Rekrutteringsprocessen varetages for Vellingegård Food AB af JKS Sverige. Du søger stillingen via ansøgningslinket på CV på www.jksgroup.se. Send gerne din ansøgning så hurtigt som muligt, da vi holder samtaler løbende. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte rekrutteringskonsulent Frida Borg på telefon: +46 40 10 12 19.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning!



Mer information Visa mindre